Voluntaris poden tamarius i construeixen una caixa-niu a l’Alfacada

El dissabte 12 de març, un grup de 15 voluntaris i voluntàries del programa Mans x la Natura  van participar en una jornada de voluntariat a la reserva de la Llacuna de l’Alfacada, al Delta de l’Ebre.

La jornada va començar amb una poda de tamarius, arbres autòctons d’aquests ambients litorals, i amb la col·laboració de tots se’n van podar més d’un centenar.

Tot seguit, amb els nens del grup com a protagonistes, es va construir i instal·lar una caixa niu per òliba, per tal de facilitar que aquesta espècie de rapinyaire nocturn niï a la reserva. De fet, ja s’han trobat egagròpiles d’òliba en un dels dos observatoris de l’Alfacada.

Un dels nostres voluntaris, mestre de professió, ens va obsequiar amb una caixa niu per rat-penats que havia fet amb els seus alumnes per l’ocasió. Moltes gràcies!

Després del treball en equip a la llacuna de l’Alfacada,  el grup es va desplaçar a dinar a l’àrea de pícnic de MónNatura Delta per, a continuació, gaudir d’una visita guiada a l’equipament acompanyats del Ramon, educador de MónNatura Delta, qui va fer viure i entendre el món de la sal, la pesca a les llacunes i els ocells del Delta!

Moltes gràcies a tots els participants! I restem a l’espera que ens visiti algun dia una òliba com a hoste de la nova caixa niu.