TREBALLADORS DEL DTES PARTICIPEN EN LA MILLORA DELS AIGUAMOLLS DE LA TANCADA

El  dia 8 de juny, amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Medi Ambient i la Setmana del Voluntariat Ambiental de Catalunya, un grup de 9 treballadors  i treballadores dels Serveis territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat (DTES) de la Generalitat de Catalunya,  van participar en una activitat a MónNatura Delta per tal de millorar l’hàbitat aquàtic dels aiguamolls de la Tancada i afavorir la pobació de peixos endèmics i en perill d’extinció com el fartet (Aphanius iberus).

Durant el matí, gràcies a la col·laboració dels treballadors del DTES, es van restaurar dos dics (terraplens) que havien estat malmesos amb les pujades i baixades de les marees, tapant dos forats que s’estaven fent cada cop més grans. D’aquesta manera s’evita la permeabilitat dels peixos autòctons amb espècies invasores, en una zona d’elevat interés ecològic: les antigues salines de la Tancada, un espai que ha estat restaurat en el marc del projecte europeu LIFE Delta Lagoon.

Abans d’acabar la jornada, i després d’un aperitiu amb productes del Delta, el grup va fer una visita a l’equipament de MónNatura Delta.

Altres activitats semblants, es van dur a terme ahir de manera simultània a totes les demarcacions territorials que el DTES té a Catalunya, amb l’objectiu de donar a conèixer entre els treballadors i treballadores els espais naturals i col·laborar en la seva conservació mitjançant la seva participació activa en projectes que desenvolupen diverses entitats ambientals sense ànim de lucre en aquests espais.

3 6 8 10 aperitiu foto de grup