DELTA BIRDING FESTIVAL

Del 26 al 28 de setembre de 2014 tindrà lloc a MónNatura Delta el 1r festival internacional d’ornitologia que es celebra a tot Catalunya.

La celebració d’aquest festival al Delta de l’Ebre, un dels espais naturals més importants de la Mediterrània Occidental, vol oferir un programa d’activitats ampli i molt atractiu, amb cursos, tallers, concursos, etc… acompanyat d’una gran fira de productes i serveis per al naturalista i persones que gaudeixen de la natura en general.

S’ha preparat una graella de presentacions i conferències amb persones de renom a nivell europeu com en Killian Mullarney – autor de dibuixos de la famosa guia Collins Bird Guide.

També s’oferirà l’oportunitat excepcional de visitar la llacuna de l’Alfacada, el tresor més ben guardat del Delta de l’Ebre o fer una sortida en vaixell a mar obert per a observar aus marines, especialment les baldrigues balear i mediterrània, però també gavines corses, mascarells i altres.

FCLP_LogoDBF_RGB_hor

El Delta Birding Festival es celebra a MónNatura Delta, un conjunt d’instal·lacions de la FCLP situades a la part inferior de la llengua del delta de l’Ebre, en un paisatge d’arrossars i llacunes molt característic i de gran riquesa en una de les zones humides més importants de l’Europa occidental. Terra i aigua s’uneixen i creen un escenari propici per a la concentració d’una fauna única i variada, sobretot d’aus aquàtiques.

La Fundació Catalunya-La Pedrera organitza el festival en col·laboració amb Oryx, la botiga de l’amant de la natura, i l’Institut Català d’Ornitologia.

Cal destacar també que el benefici econòmic de les entrades es destinarà a projectes de conservació dels ocells. En aquesta primera edició, el projecte es farà al propi Delta de l’Ebre i consistirà en la realització de campanyes d’anellament i censos de les aus aquàtiques i altra fauna a la reserva de l’Alfacada

blauet