DOS ENGINYERS PERUANS FAN PROVES AMB QUINOA A ALINYÀ

Des de finals del mes de juny i en el marc de la col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental dos estudiants d’enginyeria agrònoma de la
  Universidad Nacional San Antonio Abad del Cuzco (Perú) estan fent una estada a la Muntanya d’Alinyà per a fer un treball de recerca sobre l’adaptació de la quinoa a Alinyà, concretament per estudiar com adaptar el cultiu de diferents varietats de quinoa (Chenopodium quinoa) i kiwicha (Amaranthus caudatus). També estan investigant sobre la millora del cultiu de la patata de muntanya amb varietats diferents de les utilitzades normalment a la vall.

Les proves que estan desenvolupant en Guido Huaman i en Jorge Tintaya consisteixen en sembrar les diferents varietats a alçades diferents i en tres períodes diferents (amb 15 dies de diferència cada període) i analitzar quin cicle s’adapta millor a les condicions d’Alinyà.

Detall Quinoa

Conreu Quinoa (2)

La quinoa i el kiwicha són dos aliments utilitzats pels inques i amb propietats molt interessants per a dietes pobres en gluten a més d’aportar els 8 aminoàcids essencials per a una dieta equilibrada. Es considera un aliment amb un elevat valor nutritiu i molt saludable, apte per a celíacs i especialment indicat per a gent amb diabetis, per a combatre el colesterol i les malalties cardiovasculars.

La patata, també originària dels Andes, és el conreu més tradicional de la muntanya d’Alinyà, tenint com a producte estrella la patata del bufet que es va començar a plantar a principis del segle XX, essent la principal font d’ingressos dels habitants de la vall fins els anys 70. Aquest conreu també ha deixat en herència a la vall unes construccions de pedra seca molt curiosos, els forats dels trumfos.

Imagen2

L’ estada dels dos estudiants està esponsoritzada per la Fundació en el marc del Campus de les Ciències de la Terra de la UAB i la feina de recerca la supervisa el Dr. Martí Boada de l’ICTA de la UAB.

This entry was posted on Juliol 18, 2014 by in Gestió al territori.