VISITA TÈCNICA DEL COL·LEGI D’AMBIENTÒLEGS (COAMB) A ALINYÀ

??????????????????????

El passat dissabte 15 de juny, en el marc d’un nou cicle de visites del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya, un grup de 18 ambientòlegs d’arreu del país van realitzar una visita tècnica a la Muntanya d’Alinyà, atesos per membres de l’equip gestor de la Fundació.

En començar la visita, es van presentar les principals línies de treball que la Fundació du a terme a la Muntanya d’Alinyà, especialment les iniciatives de desenvolupament ecoturístic com les visites guiades sobre grans rapinyaires, l’amagatall fotogràfic, el Centre de visitants i Agrobotiga de La Rectoria o el Campus Universitari.

A continuació va venir la part de camp: el grup va poder viure de primera mà un exemple de les activitats ecoturístiques que la Fundació desenvolupa a la vall: l’observació de les quatre espècies de voltors que hi ha a Europa alimentant-se simultàniament al Punt d’Alimentació Suplementària de Sant Ponç.

Més cap al migdia, es van explicar els objectius i el desenvolupament del projecte de gestió forestal de la finca i la implicació de la Fundació Integra Pirineus en els treballs forestals d’aclarida i venda de fusta per a serra i estella per a calefacció.

Finalment a la tarda, el grup va visitar la zona pilot del projecte LIFE Operació CO2, un projecte europeu sobre pràctiques agroforestals per la fixació de carboni i per testar la possibilitat de certificar aquestes iniciatives dins del mercat de crèdits d’emissió.

Al llarg de tota la jornada hi va haver preguntes i consideracions interessants sobre la gestió que fa la Fundació de la finca i els reptes que s’ha anat trobant. Van sorgir bones propostes i idees que poden contribuir a la feina que es fa en la gestió de la finca. Entre molts comentaris, destaquem sobre el projecte LIFE Operació CO2, que es va valorar molt positivament, que a més del caràcter demostratiu, el projecte busqui la viabilitat econòmica de les plantacions a mitjà i llarg termini a través de la producció de fruits, bolets o plantes aromàtiques.

Un cop acabada la visita, un grup reduït encara va aprofitar per anar a veure la Font de l’Aiguaneix i passar per la Rectoria abans de marxar de la finca… i és que la Muntanya d’Alinyà enganxa!

?????????????????????? ?????????????????????? ?????????????????????? 2014-06-15 17.18.52-4 (640x480) ??????????????????????

This entry was posted on Juny 18, 2014 by in Gent per la natura, Gestió al territori and tagged , .