ACCIÓ AMB VOLUNTARIS A MONTSERRAT

2014-06-06 11.51.10

En el marc de la celebració de la Setmana Catalana del Voluntariat Ambiental, el matí del passat divendres 6 de juny la Fundació va organitzar una activitat de voluntariat ambiental a l’espai Montserrat-Coll de Can Maçana (Parc Natural de la Muntanya de Montserrat). Després d’una introducció als valors de l’espai natural i explicació de l’activitat, els 16 participants (voluntaris i tècnics de la Diputació, el Parc Natural i la Fundació) es van dedicar a enretirar les restes de branques i arbres petits que havien quedat a les vores del camí del Coll de Guirló degut a les feines forestals realitzades prèviament per l’Associació de Propietaris Forestals “Entorns de Montserrat”.

L’espai Montserrat-Coll de Can Maçana forma part de la Xarxa d’Espais Natura de la Fundació Catalunya- La Pedrera i es tracta d’un espai d’excepcional valor paisatgístic i ambiental. Ocupa gairebé un 7 % del parc natural i és el punt principal d’accés als camins i les agulles de roca d’aquest sector de Montserrat més desconegut, on els monòlits i les formes verticals conformen un laberint únic.

Amb aquesta actuació hem volgut contribuir a reduir el risc d’incendi amb l’allunyament del brancatge sec de les vores dels camins,  i també a la millora paisatgística de l’indret, en reduir-ne l’impacte visual. La tasca es va realitzar en un moment molt oportú, just abans de la celebració, aquest cap de setmana, de la Festa del Timbaler del Bruc.

Moltes gràcies a tots els participants: als tècnics de la Diputació i del Parc Natural que ens vàreu acompanyar i, en especial, moltes gràcies als voluntaris i voluntàries que vàreu dedicar el vostre temps i esforç. Us esperem a la propera!

BpcNxXoCcAAb4EI VoluntarisMR 2014-06-06 13.20.10 BpcNyYfCcAAFcvE BpcNyhJCAAA0EAv