GUIA DIGITAL DE FLORS I POL·LINITZADORS DEL GARRAF

1

Des d’avui mateix, es pot consultar la Guia de flors i pol·linitzadors del Garraf, un portal web adaptat per a dispositius intel·ligents (telèfons mòbils, tàblets, etc.) que permet identificar fàcilment les flors més comunes del parc i els seus pol·linitzadors. La guia, creada pel CREAF, s’ha dut a terme amb el suport de la Fundació Catalunya – La Pedrera.

La recerca duta a terme durant 4 anys pel CREAF sobre les xarxes de pol·linització presents al Parc Natural del Garraf ha permès identificar més de 60 espècies de plantes pol·linitzades per insectes i més de 350 espècies d’insectes que visiten les seves flors.  Tot i que no totes les espècies d’insectes visiten totes les plantes, els investigadors han trobat més de 1.600 combinacions diferents que descriuen com de complexes son les interaccions entre planta i pol·linitzador.

La guia està disponible en català i en castellà. Va adreçada a tot tipus de visitants i, per tant, s’ha intentat utilitzar un llenguatge planer i evitar els termes científics. Compta amb fotografies de cada espècie de planta i d’insecte, i esquemes que descriuen quins són els períodes de floració de les plantes, la capacitat de les flors per oferir pol·len o nèctar als pol·linitzadors, i el període de vol dels insectes, restringit als mesos de febrer a juliol, que és quan es poden veure la majoria de flors i pol·linitzadors al Parc. A més, l’usuari trobarà informació sobre les flors que visita cada insecte, els insectes que visiten cada flor, i aspectes relacionats amb la biologia, el comportament i altres curiositats de les diferents espècies.

2

This entry was posted on maig 7, 2014 by in Fauna salvatge, Gent per la natura and tagged , , , , .