EL GRAN CONECTOR DE MUNTANYA DELS ALPS AL CANTÀBRIC JA TÉ PLA ESTRATÈGIC

Sin título

La Fundació va començar a impulsar l’any 2003 la creació d’un gran corredor ecològic que unís els Alps amb els Pirineus i el Cantàbric. Actualment el projecte contempla la unió des dels Alps fins al nord de Portugal i ja compta amb unes directrius consensuades pels agents públics i entitats locals d’Espanya, França i Portugal, que han de permetre conservar la funcionalitat dels ecosistemes i els paisatges de muntanya d’aquest àmbit geogràfic.

Aquestes directrius han estat elaborades pels Comitès Espanyol i Francès de la IUCN, amb la col·laboració de la Fundació Catalunya-La Pedrera i altres entitats espanyoles i europees a partir d’un seminari celebrat a MónNatura Pirineus l’abril de 2013.  Les línies d’actuació pretenen conservar la funcionalitat dels ecosistemes de muntanya mitjançant la preservació del patrimoni natural i cultural, els serveis ambientals i la connectivitat ecològica a escala de paisatge, impulsant una economia sostenible i l’ús racional dels recursos.

Es ressalta que, per aconseguir-ho, cal potenciar la participació activa dels ciutadans, els agents econòmics, les organitzacions conservacionistes  i les administracions públiques amb competències en conservació i ordenació del territori.

L’àmbit geogràfic del corredor és molt ampli, i acull un gran nombre d’espècies emblemàtiques com el trencalòs, el voltor negre, el gallfer, l’ós bru o el tritó pirinenc, i hàbitats reconeguts com a prioritaris per la Unió Europea. Tot i així, cal superar amenaces com la pèrdua de diversitat de paisatges, el canvi climàtic o l’efecte barrera que representen les infrastructures de transport i energia.

En travessar diversos països, també cal superar la manca d’un marc institucional comú, sent necessari promoure mecanismes de cooperació entre els actors implicats.

Podeu consultar les directrius a través d’aquest enllaç.

Osa amb cadell

One comment on “EL GRAN CONECTOR DE MUNTANYA DELS ALPS AL CANTÀBRIC JA TÉ PLA ESTRATÈGIC

1. Josep Maria Massip
    Març 27, 2014

A l’atenció de Miquel Rafa:

Miquel, Aquest correu és una gran notícia. Felicitats i deveu haver fet una feina magnífica. Me’n congratulo i continuaré fent-me’n ressò, ja que inclouré aquesta imatge a les meves conferències i xerrades. Potser a algun article si s’hi escau.Una abraçada! Josep Maria Massip PS. He enviat aquest mateix e-mail a l’adreça teva que tenia i me l’han tornat. A veure si així t’arriba.

Date: Thu, 27 Mar 2014 10:07:26 +0000 To: adiantum35@hotmail.com