LA XARXA ESPAIS NATURA A RÀDIO 4

Obaga de Companys portada CD PTGMF (1024x768)La necessitat de redefinir la gestió del territori i el paisatge com a garantia de qualitat de vida per a tots els ciutadans i per les futures generacions o la necessitat creixent de les societats urbanes de connectar-se amb la natura, van ser algunes de les qüestions tractades en l’entrevista que el programa Vida Verda de Ràdio 4 va fer a Miquel Rafa,  director de l’Àrea de Territori i Medi Ambient de la Fundació Catalunya-La Pedrera, el passat 18 de febrer.

Un dels temes tractats a l’entrevista és la compra o adquisició d’espais naturals d’alt valor ecològic per part de fundacions, com una eina efectiva per garantir la seva conservació i també el seu ús social.  Això és el que per exemple fa el National Trust, una organització anglosaxona amb més de 100 anys d’història, i, a casa nostra, la Fundació Catalunya-La Pedrera, que gestiona la Xarxa d’Espais Natura, que compta amb 24 espais naturals protegits que sumen unes 8.000 ha arreu del territori català.

Els 410.000 visitants que ha rebut la Xarxa Espais Natura de la Fundació el 2013 demostren que l’interès per reconnectar-nos amb la natura va en augment. La nostra societat cada vegada és més urbana i tenim una necessitat creixent de retrobar-nos amb els espais naturals. De fet, fins i tot es parla que estem patint un síndrome de dèficit de natura.

Us recomanem que per saber-ne més escolteu l’entrevista sencera, on també es va tractar sobre la generació d’ocupació als espais naturals, l’educació ambiental, la custòdia del territori, la necessitat de fer corresponsables als usuaris dels espais naturals via aportacions pels serveis que hi reben, o la necessitat de gestionar els boscos.

Podeu escoltar aquest programa de “La vida verda” de Ràdio 4  aquí