UNA NOVA CULTURA EN L’ÚS DELS ESPAIS NATURALS

Jornada Nova cultura espais naturals

Ja està disponible el vídeo amb el contingut de la conferència debat organitzada pel Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola i la Fundació Catalunya-La Pedrera sota el títol “Una nova cultura en l’ús dels espais naturals, a càrrec de Jordi Pigem, filòsof i escriptor  i J.Mª Mallarach, geòleg, màster en Ciències Ambientals i membre de la Comissió Mundial d’Àrees Protegides, comptant com a moderador amb Miquel Rafa, director de l’Àrea de Territori i Medi Ambient de la Fundació.

L’acte va tenir lloc el passat 21 de noviembre a l’Auditori de La Pedrera i es va emmarcar en la celebració de la Festa del Parc Natural de Collserola 2013.

El debat va girar al voltant dels grans beneficis físics, psíquics i emocionals que representa el contacte amb la natura per a les persones. Cada vegada més, la societat esdevé més urbana i això genera tota una sèrie de malalties, anomenades “de civilització”, i tot un seguit de patologies mentals com l’angoixa, l’estrès, etc… Tots dos ponents van comentar que actualment s’ha constatat científicament que l’estat de salut i  benestar dels ciutadans augmenta en les zones properes a espais naturals. Conscients d’aquests beneficis, cada cop es fa més necessari que des de la gestió d’espais naturals protegits s’asseguri el desenvolupament d’activitats que permetin reconectar amb profunditat amb la natura.

Us recomanem que cliqueu en aquest enllaç i  visualitzeu el vídeo per profunditzar  més sobre aquesta interessant temática.

2014-02-03 18.09.09

This entry was posted on febrer 19, 2014 by in Gent per la natura and tagged , , , , , .