MÉS LLÚDRIGA A SEBES!

IM000050

El Grup de Natura Freixe ha obtingut un vídeo en què de nou apareix un exemplar de  llúdriga en un dels aiguamolls de la Reserva Natural de Sebes (Flix),  aquest cop acompanyada d’una guineu! Aquestes imatges constaten que aquest mamífer està consolidant la seva presència a la reserva, després que la mateixa càmera hagi anant captant fotografies i vídeos d’exemplars d’aquesta espècie durant els darrers mesos.

Aquest emblemàtic mamífer d’ambient aquàtic és vulnerable a la contaminació dels rius i també a la caça; per tant, la presència de llúdriga ens indica la millora de la qualitat ambiental del riu al seu pas per la reserva natural.

En el següent enllaç podreu veure el darrer vídeo enregistrat a la Reserva Natural de Sebes: www.facebook.com/gnfreixe

La llúdriga, de costums crepusculars i nocturns, no és fàcil de veure, però sí que és més senzill trobar-ne els seus rastres (petjades i excrements).

llúdriga 3Us animem a visitar els Espais Natura de la Fundació on n’hem detectada: Mig de Dos Rius, La Rubina, Ter Vell, Congost de Mont-rebei, Congost de Fraguerau, Sot del Fuster, Estany d’Ivars i Vila-Sana, Alt Segre, Port d’Arnes, Reserva Natural de Sebes

Si trobeu rastres de llúdriga, ja ens ho fareu saber!

This entry was posted on gener 31, 2014 by in Fauna salvatge and tagged , .