APROFITAMENT TRADICIONAL DEL BOSC A ALINYÀ

Matxo Alinyà_1

Des de fa tres anys la Fundació Integra Pirineus du a terme actuacions als boscos de la Muntanya d’Alinyà per a millorar-ne l’estructura i fer-los més resistents a incendis i plagues, que evolucionin millor cap a la maduresa i augmentin en biodiversitat. Fins ara s’ha actuat en 120 ha de bosc i, gràcies a aquesta iniciativa, es mantenen 7 llocs de treball al Pirineu que ocupen persones en risc d’exclusió social.

Les actuacions forestals que es duen a terme normalment corresponen a aclarides i tallades de selecció, seguint el Pla de Gestió  i Millora Forestal de la finca, que té com a objectiu al conservació i millora dels boscos d’Alinyà. La fusta que se n’extreu s’aprofita per a fer taulons, pals de telèfon i estella per a calefacció (biomassa forestal) que es consumeix a la comarca.

Aquestes darreres setmanes part dels treballs forestals s’han realitzat amb l’ajuda de matxos, animals que arrosseguen els troncs per treure’ls del bosc fins al camí on els pot recollir el camió. Aquesta és una pràctica tradicional i respectuosa amb l’entorn que de vegades és més aconsellable que la utilització de maquinària.

This entry was posted on gener 8, 2014 by in Gestió al territori and tagged , , .