PARTICIPACIÓ EN EL MÀSTER EN INNOVACIÓ DE LA GESTIÓ TURÍSTICA

2013-09-14 10.16.28

La sessió del passat 4 de desembre del Màster en Innovació de la Gestió Turística que organitza el CETT-UB, va estar dedicada a donar conèixer iniciatives ecoturístiques impulsades per la Fundació Catalunya-La Pedrera a la Xarxa Espais Natura, que vinculen desenvolupament socioeconòmic local i educació ambiental, i alhora, busquen ser sostenibles econòmicament.

En la sessió de 3 hores, els alumnes van poder conèixer, per exemple, com s’ha recuperat el valor ecològic d’un espai natural degradat i s’ha incorporat un equipament d’educació ambiental que genera activitat turística (equipament MónNatura Delta); o com, a partir d’un projecte de conservació de la biodiversitat (el projecte d’introducció del voltor negre a la Muntanya d’Alinyà) es dinamitza la vall al voltant de la descoberta dels grans rapinyaires,  es posen en valor els productes agroalimentaris locals, etc..;  o com el guiatge virtual a la Xarxa Espais Natura permet vincular les noves tecnologies  (a través de la web o via App en dispositius mòbils) amb l’ús públic dels espais naturals, donant informació de punts d’interès i itineraris i estalviant en consum de paper.