EL PARLAMENT VISITA FINQUES DE CUSTÒDIA

El passat 25 de novembre diversos parlamentaris van visitar 2 finques on s’hi aplica un acord de custòdia. Els parlamentaris de la Comissió de Territori i Sostenibilitat (TES) del Parlament de Catalunya van visitar experiències de custodia al Collsacabra (Osona).

Vam comptar amb representants de CiU, PSC, ERC i ICV; els altres grups parlamentaris van excusar la seva assistència. Van acompanyar als diputats representants de la xct, entitats de custodia, propietaris, alcaldes i de la Directora General de Polítiques Ambientals Sra. Marta Subirà, com a representant del Govern.

L’objectiu de la visita era donar a conèixer in-situ experiències d’èxit de finques on s’apliquen un o varis acords de custòdia com a mecanismes per a la conservació i el bon ús dels valors i els recursos naturals, culturals i paisatgístics del territori. El Collsacabra és una zona amb diverses i innovadores actuacions de custodia.
Addicionalment durant la visita, la Fundació Catalunya-La Pedrera, com a entitat de custodia, va presentar breument la seva activitat i  l’acord de custòdia amb la finca dels  Cingles de l’Avenc de Tavertet, al Collsacabra. La Fundació és propietària d’aquest espai que destaca pel seu gran valor paisatgístic, dominat per un mosaic de boscos, pastures i cingleres espectaculars entre les quals és fàcil veure grans aus rapinyaires

Parlamentaris