ÈXIT DE LA FESTA DE L’OLI DE FLIX

Unes 200 persones han participat a la Festa de l’Oli d’enguany, al Molí d’Oli de Flix, on s’ha processat la primera part de la collita provinent del Mas de Pitoia, una de les dues finques de la Fundació a la Reserva de Sebes. El procés de premsat es fa de manera tradicional, amb moles de pedra i en fred. Per acompanyar les baixes temperatures, es serveix el típic àpat de pagès, la “clotxa”. Enguany s’ha presentat una nova imatge per als envasos. Un altre novetat han estat els bombons d’oli. Ambdues, imatge i bombons, produïdes per joves professionals flixancos.

L’oli del Mas de Pitoia és de producció ecològica certificada i amb un sistema de conreu sense llaurar, que és molt favorable per a l’entorn i per a la salut.

Durant l’acte s’ha signat el conveni de col.laboració entre la Fundació i el Grup de Natura Freixe, com a gestors de l’espai, per a la producció de l’oli. Amb les vendes s’espera cobrir les despeses de la producció agrícola i acabar generant uns ingressos que serveixin per al manteniment de les reserves.

foto 3  foto 2 foto 5              foto 4

This entry was posted on Novembre 26, 2013 by in Gent per la natura and tagged , , , , , .